top_image

ESET V4 - Hungaroring

Report zo závodu na Hungaroringu
Náš prvý pretek tejto sezóny bol v Monze. Bol to zároveň náš prvý pretek na Ferrari. Po minime odjazdených hodín na týchto autách môžeme povedať že sme boli celkom spokojní s umiestnením, ale hlavne sme získali veľa nových skúsenosti a oťukávali sme sa autami. Patrik závodil v rámci GT3 šprintu a Peťo vo Ferrari Challenge. Konkurencia je veľká, na stratovom rošte vo Ferrari Challenge sa stretlo až 27 aut. V tejto veľkej konkurencii sa nám podarilo nájsť si svojich súperov a zajazdiť si s nimi vyrovnaný závod. No hlavne sme boli šťastní, že sme to prežili bez ujmy na zdravý a bez poškodenia aut, čo nie je ľahké pri takom množstve aut na okruhu. S trochu vyššími no reálnymi očakávaniami sme šli do Maďarska. Závod v Maďarsku bol pre nás druhý vážny závod a zároveň prvý ESET/V4 race vôbec.  Dúfali sme, že bude pre nás, začínajúcich jazdcov jednoduchší ako závod v Monze, no pri pohľade na štartovú listinu sme vytriezveli. Prihlásili sa autá ako:  Ferrari 458 Italia, BMW Alpina, 2 Mercedesy SLS, 4 Porsche a Pagani Zonda. Závody sme si rozdelili tak, že Patrik šiel oba šprinty s Ferrari GT3, Tomáš oba šprinty s Ferrari Challenge a Andrej s Patom odjazdili endurance na GT3 a Peťo s Tomášom endurance na Challenge. Závod bol pre nás o to ťažší, že na Hungaroringu sme nikdy predtým nejazdili, testovať pred závodom sa kvôli vyťaženosti trate nedalo, takže sme na trať šli s tým, že sa ju musíme naučiť z tých par tréningov, ktoré sú naplánovane v piatok. Tréningy boli 4, ale keďže sme boli na každé auto dvaja jazdci, tak sme si ich museli podeliť. Naše ďalšie prekvapenie a sklamanie sa udialo pri výjazde z boxov pri prvom tréningu, keď sme zistili, že v aute nemôže byt žiadny spolu sediaci, ktorý by sa učil trať z jazdy svojho kolegu. V prvom tréningu sme sa oťukali na trati a v tom druhom už každý rapídne zlepšil svoj čas. Po piatku sme boli napriek týmto časovým obmedzeniam spokojní s našimi výkonmi a tešili sme sa na kvalifikáciu. V sobotu po kvalifikácii a pohľade na naše časy sme si začali uvedomovať, že naše autá môžu výrazne zamiešať celkové poradie. To sa aj potvrdilo po prvom závode. Patrik dojazdil na treťom mieste a svojim výsledkom ostatným a asi aj sebe doslova vyrazil dych.  Tomáš dojazdil v rámci možností svojho trochu pomalšieho auta na krásnom siedmom mieste. Patrik si po tomto závode prvý krát vyskúšal, aké je to stáť na pódiu. A myslím, že sa mu to páčilo. Tiež podostával plno pohárov z viacerých nezávislých závodov. Sobotu sme zakončili kvalifikáciou na nedeľný vytrvalostný závod. Museli sme odjazdiť obaja jazdci nejaké kolá, ale podstatne bolo, aby ti rýchlejší z nás teda Tomáš a Andrej zajazdili čo najrýchlejší čas. V nedeľu nás čakal druhy závod a večer navyše vytrvalosť na ktorú sme si všetci museli šetriť sily. Patrik mal v úvode závodu kolíziu s Radicalom, z ktorej našťastie vyviazol bez ujmy, čo sa ale nedá povedať o jeho súperovi. Bohužiaľ aj také veci sa stavajú. Zopakoval svoj úžasný výsledok z predošlého dňa a dojazdil na treťom mieste. Tomáš sa ešte zlepšil oproti sobote a prišiel na krásnom piatom mieste. Obaja si znova vyskúšali prichuť pódia a poťažkali poháre. Šťastní z doterajších výsledkov sme sa začali pomaly pripravovať na vytrvalostný závod, ktorý začínal o 17.00. Dohodli sme sa, že prví budú jazdiť slabší jazdci – Peťo a Patrik a druhu hodinu pôjdu Tomáš a Andrej. Vyskúšali sme si niekoľko krát výmenu jazdcov, aby sme pri výmene kolies minimalizovali časove straty. Peťo s Tomášom to zvládli za 26 sekúnd a Patrik s Andrejom trochu viac, ale stále to bolo menej ako zaberie samotná výmena kolies, čiže sme boli dobre pripravení. Vytrvalostný závod začal veľmi dobre, prvé zákruty sme prešli bez kontaktov a zaujali sme svoje pozície, zodpovedajúce časom z kvalifikácie. Patrik druhé miesto a Peťo sa snažil udržať šieste miesto. Situácia sa skomplikovala približne po pol hodine, kedy sa naplnilo to, čoho sa každý pred štartom bal a čo naznačovali husté zhluky mrakov na oblohe. Začalo liať. Dosť intenzívne nato, aby jazdci začali premýšľať o výmene kolies za mokré. Svietilo slnko, trať bola rozpálená a každý dúfal, že to je len prehánka a snažil sa zostať na trati čo najdlhšie bez prezutia. Po asi 10 minútach sa to ale zmenilo na boj s každou zákrutou. Auta lietali mimo trať, robili hodiny a vedeli sme, že bez prezutia to nepôjde. Približne 20 minút pred plánovaným striedaním sme museli obaja aj Peťo aj Patrik vymeniť kolesa. Samozrejme, že hneď ako sme prezuli prestalo pršať a trať začala schnúť. Pneumatiky držali možno trochu lepšie ako slicky, ale stále to nebolo ono. Autá mali stále seriózny problém udržať sa na trati. Bohužiaľ pre nás, na mokrej trati nemáme skoro žiadne skúsenosti, takže naše zavedenie sa zmenilo na boj o udržanie sa na trati. Patrik aj Peťo počítali každú sekundu, aby uplynulo zvyšných 20 minút a mohli ísť po hodine do boxov striedať. Našťastie to obaja vydržali a úplne vyčerpaní vystriedali. Na ich miesta sa posadil Tomáš do Ferrari Challenge a Andrej Do Ferrari GT3. Striedanie prebehlo bez problémov, tak ako sme to mali natrénovane. Obaja si už obuli na vysychajúcu trať slicky, dúfajúc, že už nespŕchne. Ako postupne vysychala trať všetky autá zrýchľovali. Andrej si držal druhé miesto a Tomáš šieste. Obaja robili čo sa dalo, no náskok na auto pred nimi bol privysoký. Navyše obe naše auta poškodilo safety car, ktoré vybehlo na trať a spôsobilo nám výraznú stratu na našich súperov. Andrej zajazdil presne to, čo sa od neho čakalo. Striedal si najrýchlejšie časy kola spolu s českým kolegom Michaelom Vorbom, no nakoniec sa mu predsa len podarilo zajazdiť najrýchlejší čas závodu, začo je bod navyše. V posledných kolách mal Tomáš menšiu kolíziu s Radicalom, ktorý do neho vrazil v zákrute, čo nám trochu rozhádzalo geometriu, ale napriek tomu sa mu podarilo udržať si svoju pozíciu až dokonca. Andrej dojazdil druhy a Tomáš celkovo šiesty. Zasa obrovská radosť celého teamu. Andrej s Patrikom sa niekoľko krát vystriedali na pódiu na nádhernom druhom mieste, pozbierali zaslúžené poháre, no svoje si užili aj Peťo s Tomášom, ktorí skončili na peknom treťom mieste v rámci MSR a MCR a tiež si užili svoju chvíľku slávy na pódiu. Celkovo dopadol tento závod ďaleko nad očakávania každého z nás. Najväčší pokrok a najväčšiu radosť nám urobil Patrik, ktorý zužitkoval v tomto závode všetky doterajšie skúsenosti a rady trénera. No míľovými krokmi vpred sa posúvajú aj Tomáš a Peťo, ktorí sa zlepšujú každou minútou jazdy v aute. Za toto všetko vďačíme vo veľkej miere nášmu trénerovi a členovi tímu – Andrejovi Studeničovi. Bez jeho rád a koordinácie by sme teraz len nechápavo pozerali na výsledkovú listinu, kde by sme okupovali posledné priečky. O nič menší podiel na našom úspechu v Maďarsku nemá ani tím Menx, ktorý odviedol bezchybnú robotu pri servise a akejkoľvek technickej požiadavke. Tak isto musíme poďakovať aj nasej manažérke Miške, ktorá sa stará o pohodu v teame. Všetci sa už tešíme na ďalší závod na Redbullringu v Rakúsku.