ESET V4 - Hungaroring
Report zo závodu na Hungaroringu
Náš prvý pretek tejto sezóny bol v Monze. Bol to zároveň náš prvý
pretek na Ferrari. Po minime odjazdených hodín na týchto autách
môžeme povedať že sme boli celkom spokojní s umiestnením, ale
hlavne sme získali veľa nových skúsenosti a oťukávali sme sa
autami. Patrik závodil v rámci GT3 šprintu a Peťo vo Ferrari
Challenge. Konkurencia je veľká, na stratovom rošte vo Ferrari
Challenge sa stretlo až 27 aut. V tejto veľkej konkurencii sa nám
podarilo nájsť si svojich súperov a zajazdiť si s nimi vyrovnaný
závod. No hlavne sme boli šťastní, že sme to prežili bez ujmy na
zdravý a bez poškodenia aut, čo nie je ľahké pri takom množstve aut
na okruhu. S trochu vyššími no reálnymi očakávaniami sme šli do
Maďarska. Závod v Maďarsku bol pre nás druhý vážny závod a zároveň
prvý ESET/V4 race vôbec. Dúfali sme, že bude pre nás,
začínajúcich jazdcov jednoduchší ako závod v Monze, no pri pohľade
na štartovú listinu sme vytriezveli. Prihlásili sa autá ako:
Ferrari 458 Italia, BMW Alpina, 2 Mercedesy SLS, 4 Porsche a Pagani
Zonda. Závody sme si rozdelili tak, že Patrik šiel oba šprinty s
Ferrari GT3, Tomáš oba šprinty s Ferrari Challenge a Andrej s Patom
odjazdili endurance na GT3 a Peťo s Tomášom endurance na Challenge.
Závod bol pre nás o to ťažší, že na Hungaroringu sme nikdy predtým
nejazdili, testovať pred závodom sa kvôli vyťaženosti trate nedalo,
takže sme na trať šli s tým, že sa ju musíme naučiť z tých par
tréningov, ktoré sú naplánovane v piatok. Tréningy boli 4, ale
keďže sme boli na každé auto dvaja jazdci, tak sme si ich museli
podeliť. Naše ďalšie prekvapenie a sklamanie sa udialo pri výjazde
z boxov pri prvom tréningu, keď sme zistili, že v aute nemôže byt
žiadny spolu sediaci, ktorý by sa učil trať z jazdy svojho kolegu.
V prvom tréningu sme sa oťukali na trati a v tom druhom už každý
rapídne zlepšil svoj čas. Po piatku sme boli napriek týmto časovým
obmedzeniam spokojní s našimi výkonmi a tešili sme sa na
kvalifikáciu. V sobotu po kvalifikácii a pohľade na naše časy sme
si začali uvedomovať, že naše autá môžu výrazne zamiešať celkové
poradie. To sa aj potvrdilo po prvom závode. Patrik dojazdil na
treťom mieste a svojim výsledkom ostatným a asi aj sebe doslova
vyrazil dych. Tomáš dojazdil v rámci možností svojho trochu
pomalšieho auta na krásnom siedmom mieste. Patrik si po tomto
závode prvý krát vyskúšal, aké je to stáť na pódiu. A myslím, že sa
mu to páčilo. Tiež podostával plno pohárov z viacerých nezávislých
závodov. Sobotu sme zakončili kvalifikáciou na nedeľný vytrvalostný
závod. Museli sme odjazdiť obaja jazdci nejaké kolá, ale podstatne
bolo, aby ti rýchlejší z nás teda Tomáš a Andrej zajazdili čo
najrýchlejší čas. V nedeľu nás čakal druhy závod a večer navyše
vytrvalosť na ktorú sme si všetci museli šetriť sily. Patrik mal v
úvode závodu kolíziu s Radicalom, z ktorej našťastie vyviazol bez
ujmy, čo sa ale nedá povedať o jeho súperovi. Bohužiaľ aj také veci
sa stavajú. Zopakoval svoj úžasný výsledok z predošlého dňa a
dojazdil na treťom mieste. Tomáš sa ešte zlepšil oproti sobote a
prišiel na krásnom piatom mieste. Obaja si znova vyskúšali prichuť
pódia a poťažkali poháre. Šťastní z doterajších výsledkov sme sa
začali pomaly pripravovať na vytrvalostný závod, ktorý začínal o
17.00. Dohodli sme sa, že prví budú jazdiť slabší jazdci – Peťo a
Patrik a druhu hodinu pôjdu Tomáš a Andrej. Vyskúšali sme si
niekoľko krát výmenu jazdcov, aby sme pri výmene kolies
minimalizovali časove straty. Peťo s Tomášom to zvládli za 26
sekúnd a Patrik s Andrejom trochu viac, ale stále to bolo menej ako
zaberie samotná výmena kolies, čiže sme boli dobre pripravení.
Vytrvalostný závod začal veľmi dobre, prvé zákruty sme prešli bez
kontaktov a zaujali sme svoje pozície, zodpovedajúce časom z
kvalifikácie. Patrik druhé miesto a Peťo sa snažil udržať šieste
miesto. Situácia sa skomplikovala približne po pol hodine, kedy sa
naplnilo to, čoho sa každý pred štartom bal a čo naznačovali husté
zhluky mrakov na oblohe. Začalo liať. Dosť intenzívne nato, aby
jazdci začali premýšľať o výmene kolies za mokré. Svietilo slnko,
trať bola rozpálená a každý dúfal, že to je len prehánka a snažil
sa zostať na trati čo najdlhšie bez prezutia. Po asi 10 minútach sa
to ale zmenilo na boj s každou zákrutou. Auta lietali mimo trať,
robili hodiny a vedeli sme, že bez prezutia to nepôjde. Približne
20 minút pred plánovaným striedaním sme museli obaja aj Peťo aj
Patrik vymeniť kolesa. Samozrejme, že hneď ako sme prezuli prestalo
pršať a trať začala schnúť. Pneumatiky držali možno trochu lepšie
ako slicky, ale stále to nebolo ono. Autá mali stále seriózny
problém udržať sa na trati. Bohužiaľ pre nás, na mokrej trati
nemáme skoro žiadne skúsenosti, takže naše zavedenie sa zmenilo na
boj o udržanie sa na trati. Patrik aj Peťo počítali každú sekundu,
aby uplynulo zvyšných 20 minút a mohli ísť po hodine do boxov
striedať. Našťastie to obaja vydržali a úplne vyčerpaní
vystriedali. Na ich miesta sa posadil Tomáš do Ferrari Challenge a
Andrej Do Ferrari GT3. Striedanie prebehlo bez problémov, tak ako
sme to mali natrénovane. Obaja si už obuli na vysychajúcu trať
slicky, dúfajúc, že už nespŕchne. Ako postupne vysychala trať
všetky autá zrýchľovali. Andrej si držal druhé miesto a Tomáš
šieste. Obaja robili čo sa dalo, no náskok na auto pred nimi bol
privysoký. Navyše obe naše auta poškodilo safety car, ktoré vybehlo
na trať a spôsobilo nám výraznú stratu na našich súperov. Andrej
zajazdil presne to, čo sa od neho čakalo. Striedal si najrýchlejšie
časy kola spolu s českým kolegom Michaelom Vorbom, no nakoniec sa
mu predsa len podarilo zajazdiť najrýchlejší čas závodu, začo je
bod navyše. V posledných kolách mal Tomáš menšiu kolíziu s
Radicalom, ktorý do neho vrazil v zákrute, čo nám trochu rozhádzalo
geometriu, ale napriek tomu sa mu podarilo udržať si svoju pozíciu
až dokonca. Andrej dojazdil druhy a Tomáš celkovo šiesty. Zasa
obrovská radosť celého teamu. Andrej s Patrikom sa niekoľko krát
vystriedali na pódiu na nádhernom druhom mieste, pozbierali
zaslúžené poháre, no svoje si užili aj Peťo s Tomášom, ktorí
skončili na peknom treťom mieste v rámci MSR a MCR a tiež si užili
svoju chvíľku slávy na pódiu. Celkovo dopadol tento závod ďaleko
nad očakávania každého z nás. Najväčší pokrok a najväčšiu radosť
nám urobil Patrik, ktorý zužitkoval v tomto závode všetky
doterajšie skúsenosti a rady trénera. No míľovými krokmi vpred sa
posúvajú aj Tomáš a Peťo, ktorí sa zlepšujú každou minútou jazdy v
aute. Za toto všetko vďačíme vo veľkej miere nášmu trénerovi a
členovi tímu – Andrejovi Studeničovi. Bez jeho rád a koordinácie by
sme teraz len nechápavo pozerali na výsledkovú listinu, kde by sme
okupovali posledné priečky. O nič menší podiel na našom úspechu v
Maďarsku nemá ani tím Menx, ktorý odviedol bezchybnú robotu pri
servise a akejkoľvek technickej požiadavke. Tak isto musíme
poďakovať aj nasej manažérke Miške, ktorá sa stará o pohodu v
teame. Všetci sa už tešíme na ďalší závod na Redbullringu v
Rakúsku.