ESET V4 - Most
Report zo závodu v Moste
Do Mostu sme dorazili vo štvrtok ráno, kvôli voľnému testovaniu,
ktoré bolo na programe celý deň. Plán na závod bol taký, že
Patrik odjazdí šprinty na GT3 a Peťo na Challengi a vytrvalostný
závod odjazdí Paťo s Andym a Peťo s Tomášom. Do obeda sme sa
zoznamovali s traťou a postupne zlepšovali časy na kolo. Trať bola
rýchla, zaujímavá, ale na náš vkus dosť úzka, čo naznačovalo, že
predbiehanie nebude úplne jednoduché.
Na obed sme sa dozvedeli smutnú správu, kvôli ktorej bolo jasné, že
Patrik a Tomáš musia z rodinných dôvodov odísť domov a nebudú sa
môcť zúčastniť sobotného vytrvalostného závodu. Tento fakt výrazne
nabúral plány teamu, ktoré sme museli zmeniť . Bolo jasné, že
vytrvalostný závod bude jazdiť Peťo s Andym, ale nebolo jasné, v
ktorom aute. V Challengi by to bolo jednoznačne jednoduchšie, ten
pozná aj Peťo aj Andrej, ale Challenge je výrazne pomalší ako GT3 a
s tými najrýchlejšími autami nemá šancu súperiť. Druhá možnosť
bola, že pôjdu v GT3, v ktorej ale Peťo nikdy nesedel a nemá v nej
žiadne skúsenosti. Rozhodli sme sa, že si Peťo vyskúša ako mu ide
GT3 a podľa toho sa rozhodne, čo ďalej.
Peťo odjazdil svoju premiérovú pol hodinu v GT3 a myslím, že
všetkých a aj sám seba príjemne prekvapil, keď bez problémov
dosahoval časy len o trochu horšie ako ľudia, ktorí sú s týmto
autom omnoho viac zžití. Peťove časy boli výrazne lepšie ako v
Challengi, takže bolo rozhodnuté. Vytrvalosť bude jazdiť Peťo a
Andy na GT3. Večer sme sa presunuli do Prahy, kde sme si dali dobrú
večeru a víno na dobrú noc.
V piatok Peťa s Andym čakal test, kvalifikácia do šprintu a
nakoniec aj kvalifikácia do vytrvalostného závodu. Kvalifikáciu na
šprint zajazdil Andy výrazne lepšie ako autá s podobným výkonom, no
ani to nestačilo na Antonína Herbecka na oveľa silnejšej Zonde.
Andy si teda vybojoval druhé miesto na štartovom rošte. Peťo
zajazdil svoj osobný rekord na tejto trati hneď v prvom kole
kvalifikácie a šiel hneď spokojný dole, aby šetril pneumatiky. Jeho
čas však stačil len na 13-te miesto na štarte. Trať vyhovovala viac
autám s lepším podvozkom aj keď s nižším výkonom a preto pred Peťom
štartovali slabšie bavoráky a Porsche cupovky.
Po obede sme za výdatného dažďa absolvovali kvalifikáciu do
vytrvalostného závodu. Podľa Andrejových slov to bolo veľmi
nebezpečné a auto bolo v nekontrolovateľnom šmyku každú chvíľu.
Nakoniec sa Andrejovi podarilo vyjazdiť 4-tú pozíciu. Peťo bol
spokojný, lebo aj vzhľadom nato, že závod mal štartovať on, pozícia
na rošte nebola moc dôležitá. Ale na Andrejovi bolo vidno, že s
výsledkom nie je spokojný.
V sobotu do obeda bol na programe prvý závod. Peťo štartoval z
13-tej pozície. Štart mal oveľa rýchlejší ako súperi pred ním no
kvôli úzkej trati nedokázal zužitkovať svoju rýchlosť a pretlačiť
sa cez súperov dopredu. Celý závod bojoval s modrými bavorákmi,
ktoré sa nakoniec cez neho dostali a skončil na celkovom 13-tom
mieste. Oveľa zaujímavejší závod mal Andrej, ktorý hneď v prvej
šikane sa dostal do kontaktu s oveľa silnejšou Zondou. Andrej
nezaváhal a vyšiel z tohto súboja víťazne keď Zondu poslal do
hodín. Celý nasledujúci závod bol prenasledovaný skúseným Mirom
Konôpkom na taktiež silnejšom Saleene. Útokom odolával až do
posledného kola, kde Miro skúsil zúfalým pokusom na brzdy
predbehnúť Andyho. Trochu to ale prehnal a dosť tvrdo doňho
narazil. Miro utrhol koleso a v poslednom kole pre neho závod
skončil. Zatiaľ čo pri Andrejovi stáli všetci anjeli strážni keď
jeho autu sa nič vážne nestalo a mohol dokončiť závod na prvom
mieste. V zapätí si užíval zaslúžené chvíle slávy na pódiu a pri
rozhovoroch s médiami.
Mechanici z teamu Menx mali neľahkú úlohu, dať dokopy značne
pootĺkané auto pred vytrvalostnými pretekmi, ktoré začínali o pár
hodín. Pri vytrvalostnom závode sme mali štandardne vysoké ambície,
ktoré ale museli byť znížené o fakt, že jazdí Peťo namiesto
Patrika, ktorý nemá v tom aute žiadne skúsenosti. Hlavné bolo, aby
Peťo odjazdil hodinu stabilné časy bez vážnejšej chyby a potom
odovzdal auto Andymu, od ktorého sa očakáva vždy perfektný výkon.
Vedeli sme, že na Michaela s Ľubom nemáme šancu, ale všetko ostatné
bolo otvorené. Peťo mal výborný štart, pri ktorom si povedal, že
využije svoju rýchlosť a bude sa snažiť predbehnúť súperov hneď na
štartovej rovinke. A to bola chyba. Peťo pri predbiehaní musel
kvôli úzkej trati vybehnúť na trávu, kde sa mu na kolesá nabalila
špina a pri následnom brzdení mal problémy, do šikany nabehol vo
veľkej rýchlosti a dostal hodiny. Stratil približne minútu a po
pokazenom štarte sa snažil chybu napraviť a dobehnúť čo najviac
súperov. Aj sa mu to celkom darilo a po stále sa zlepšujúcich
časoch odovzdal auto Andrejovi na peknom 5tom mieste. Andrej išiel
ako obvykle perfektné časy bez chyby až sa postupne dostal na druhé
miesto za Michaela a Ľuba. 3 kolá pred koncom sa situácia trochu
zdramatizovala keď po defekte musel ísť do boxov na rýchlu výmenu.
Našťastie to našu pozíciu neohrozilo a vďaka dostatočnému náskoku
dojazdil na úžasnom druhom mieste. Peťo s Andrejom na svojom
spoločnom prvom závode nemohli dopadnúť lepšie, takže obaja boli
úplne šťastní a spokojní. Peťo bol o to radšej, že to bola jeho
premiéra v GT3. Tu treba poďakovať aj tímu Menx za ich bleskurýchlu
prácu v boxoch, bez ktorej by sme nedosahovali také pekné
výsledky.
Posledný deň boli na programe už len kvalifikácia a druhý závod. To
už bol pripravený jazdiť Patrik. Ten si vyjazdil v kvalifikácii
5-te miesto a Peťo aj napriek miernemu zlepšeniu času 14-te miesto.
Peťo znova bojoval s bavorákmi a tento krát aj s Porsche, ku ktorým
sa hneď po štarte približoval. Bohužiaľ, po riskantnom predbiehacom
manévri, keď chcel naraz predbehnúť aj Bmw aj Porsche, nedobrzdil
dobre a buchol do Porsche. Po hodinách neváhal a pokračoval ďalej
aj keď bez spätného zrkadla a so zničenou trakciou. Po asi dvoch
kolách, keď dobehol tie isté autá, sa udiala identická situácia keď
Peťo precenil svoje schopnosti a pri predbiehaní Bmw a Porsche
znova vrazil do Porsche. Tento krát to už ale znamenalo rozbitie
chladiča a pre Peťa koniec pretekov. Aj na takýchto chybách sa
človek učí a je to určite skúsenosť do budúcna.
Nemenej zaujímavé preteky mal Patrik, ktorý celý čas išiel v závese
za Ľubom až do chvíle, keď na trati bola žltá vlajka, ktorá Ľuba
zmiatla natoľko, že ho Paťo predbehol a začal sa preňho nový súboj
s Piotrom Krawcykom, ktorý neustál do konca závodu. Patrik dokončil
závod za Herbeckom, Waszekom a Krawcykom na 4-tom mieste. Po
dodatočnej penalizácii Krawcyka za nerešpektovanie vlajok poskočil
Patrik na krásne 3-tie miesto.
Dino&Co vyťažilo zo závodov v Moste zasa maximum a odnáša si
odtiaľ prvé, druhé a tretie miesto. Tešíme sa na domáci Slovakia
ring.