top_image

ESET V4 - Most

Report zo závodu v Moste
Do Mostu sme dorazili vo štvrtok ráno, kvôli voľnému testovaniu, ktoré bolo na programe celý deň. Plán na závod bol taký,  že Patrik odjazdí šprinty na GT3 a Peťo na Challengi a vytrvalostný závod odjazdí Paťo s Andym a Peťo s Tomášom. Do obeda sme sa zoznamovali s traťou a postupne zlepšovali časy na kolo. Trať bola rýchla, zaujímavá, ale na náš vkus dosť úzka, čo naznačovalo, že predbiehanie nebude úplne jednoduché.
Na obed sme sa dozvedeli smutnú správu, kvôli ktorej bolo jasné, že Patrik a Tomáš musia z rodinných dôvodov odísť domov a nebudú sa môcť zúčastniť sobotného vytrvalostného závodu. Tento fakt výrazne nabúral plány teamu, ktoré sme museli zmeniť . Bolo jasné, že vytrvalostný závod bude jazdiť Peťo s Andym, ale nebolo jasné, v ktorom aute. V Challengi by to bolo jednoznačne jednoduchšie, ten pozná aj Peťo aj Andrej, ale Challenge je výrazne pomalší ako GT3 a s tými najrýchlejšími autami nemá šancu súperiť. Druhá možnosť bola, že pôjdu v GT3, v ktorej ale Peťo nikdy nesedel a nemá v nej žiadne skúsenosti. Rozhodli sme sa, že si Peťo vyskúša ako mu ide GT3 a podľa toho sa rozhodne, čo ďalej.
Peťo odjazdil svoju premiérovú pol hodinu v GT3 a myslím, že všetkých a aj sám seba príjemne prekvapil, keď bez problémov dosahoval časy len o trochu horšie ako ľudia, ktorí sú s týmto autom omnoho viac zžití. Peťove časy boli výrazne lepšie ako v Challengi, takže bolo rozhodnuté. Vytrvalosť bude jazdiť Peťo a Andy na GT3. Večer sme sa presunuli do Prahy, kde sme si dali dobrú večeru a víno na dobrú noc.
V piatok Peťa s Andym čakal test, kvalifikácia do šprintu a nakoniec aj kvalifikácia do vytrvalostného závodu. Kvalifikáciu na šprint zajazdil Andy výrazne lepšie ako autá s podobným výkonom, no ani to nestačilo na Antonína Herbecka na oveľa silnejšej Zonde. Andy si teda vybojoval druhé miesto na štartovom rošte. Peťo zajazdil svoj osobný rekord na tejto trati hneď v prvom kole kvalifikácie a šiel hneď spokojný dole, aby šetril pneumatiky. Jeho čas však stačil len na 13-te miesto na štarte. Trať vyhovovala viac autám s lepším podvozkom aj keď s nižším výkonom a preto pred Peťom štartovali slabšie bavoráky a Porsche cupovky.
Po obede sme za výdatného dažďa absolvovali kvalifikáciu do vytrvalostného závodu. Podľa Andrejových slov to bolo veľmi nebezpečné a auto bolo v nekontrolovateľnom šmyku každú chvíľu. Nakoniec sa Andrejovi podarilo vyjazdiť 4-tú pozíciu. Peťo bol spokojný, lebo aj vzhľadom nato, že závod mal štartovať on, pozícia na rošte nebola moc dôležitá. Ale na Andrejovi bolo vidno, že s výsledkom nie je spokojný.
V sobotu do obeda bol na programe prvý závod. Peťo štartoval z 13-tej pozície. Štart mal oveľa rýchlejší ako súperi pred ním no kvôli úzkej trati nedokázal zužitkovať svoju rýchlosť a pretlačiť sa cez súperov dopredu. Celý závod bojoval s modrými bavorákmi, ktoré sa nakoniec cez neho dostali a skončil na celkovom 13-tom mieste. Oveľa zaujímavejší závod mal Andrej, ktorý hneď v prvej šikane sa dostal do kontaktu s oveľa silnejšou Zondou. Andrej nezaváhal a vyšiel z tohto súboja víťazne keď Zondu poslal do hodín. Celý nasledujúci závod bol prenasledovaný skúseným Mirom Konôpkom na taktiež silnejšom Saleene. Útokom odolával až do posledného kola, kde Miro skúsil zúfalým pokusom na brzdy predbehnúť Andyho. Trochu to ale prehnal a dosť tvrdo doňho narazil. Miro utrhol koleso a v poslednom kole pre neho závod skončil. Zatiaľ čo pri Andrejovi stáli všetci anjeli strážni keď jeho autu sa nič vážne nestalo a mohol dokončiť závod na prvom mieste. V zapätí si užíval zaslúžené chvíle slávy na pódiu a pri rozhovoroch s médiami.
Mechanici z teamu Menx mali neľahkú úlohu, dať dokopy značne pootĺkané auto pred vytrvalostnými pretekmi, ktoré začínali o pár hodín. Pri vytrvalostnom závode sme mali štandardne vysoké ambície, ktoré ale museli byť znížené o fakt, že jazdí Peťo namiesto Patrika, ktorý nemá v tom aute žiadne skúsenosti. Hlavné bolo, aby Peťo odjazdil hodinu stabilné časy bez vážnejšej chyby a potom odovzdal auto Andymu, od ktorého sa očakáva vždy perfektný výkon. Vedeli sme, že na Michaela s Ľubom nemáme šancu, ale všetko ostatné bolo otvorené. Peťo mal výborný štart, pri ktorom si povedal, že využije svoju rýchlosť a bude sa snažiť predbehnúť súperov hneď na štartovej rovinke. A to bola chyba. Peťo pri predbiehaní musel kvôli úzkej trati vybehnúť na trávu, kde sa mu na kolesá nabalila špina a pri následnom brzdení mal problémy, do šikany nabehol vo veľkej rýchlosti a dostal hodiny. Stratil približne minútu a po pokazenom štarte sa snažil chybu napraviť a dobehnúť čo najviac súperov. Aj sa mu to celkom darilo a po stále sa zlepšujúcich časoch odovzdal auto Andrejovi na peknom 5tom mieste. Andrej išiel ako obvykle perfektné časy bez chyby až sa postupne dostal na druhé miesto za Michaela a Ľuba. 3 kolá pred koncom sa situácia trochu zdramatizovala keď po defekte musel ísť do boxov na rýchlu výmenu. Našťastie to našu pozíciu neohrozilo a vďaka dostatočnému náskoku dojazdil na úžasnom druhom mieste. Peťo s Andrejom na svojom spoločnom prvom závode nemohli dopadnúť lepšie, takže obaja boli úplne šťastní a spokojní. Peťo bol o to radšej, že to bola jeho premiéra v GT3. Tu treba poďakovať aj tímu Menx za ich bleskurýchlu prácu v boxoch, bez ktorej by sme nedosahovali také pekné výsledky.
Posledný deň boli na programe už len kvalifikácia a druhý závod. To už bol pripravený jazdiť Patrik. Ten si vyjazdil v kvalifikácii 5-te miesto a Peťo aj napriek miernemu zlepšeniu času 14-te miesto. Peťo znova bojoval s bavorákmi a tento krát aj s Porsche, ku ktorým sa hneď po štarte približoval. Bohužiaľ, po riskantnom predbiehacom manévri, keď chcel naraz predbehnúť aj Bmw aj Porsche, nedobrzdil dobre a buchol do Porsche. Po hodinách neváhal a pokračoval ďalej aj keď bez spätného zrkadla a so zničenou trakciou. Po asi dvoch kolách, keď dobehol tie isté autá, sa udiala identická situácia keď Peťo precenil svoje schopnosti a pri predbiehaní Bmw a Porsche znova vrazil do Porsche. Tento krát to už ale znamenalo rozbitie chladiča a pre Peťa koniec pretekov. Aj na takýchto chybách sa človek učí a je to určite skúsenosť do budúcna.
Nemenej zaujímavé preteky mal Patrik, ktorý celý čas išiel v závese za Ľubom až do chvíle, keď na trati bola žltá vlajka, ktorá Ľuba zmiatla natoľko, že ho Paťo predbehol a začal sa preňho nový súboj s Piotrom Krawcykom, ktorý neustál do konca závodu. Patrik dokončil závod za Herbeckom, Waszekom  a Krawcykom na 4-tom mieste. Po dodatočnej penalizácii Krawcyka za nerešpektovanie vlajok poskočil Patrik na krásne 3-tie miesto.
Dino&Co vyťažilo zo závodov v Moste zasa maximum a odnáša si odtiaľ prvé, druhé a tretie miesto. Tešíme sa na domáci Slovakia ring.