top_image

GT Sprint + Ferrari Challenge Brno

Report zo závodu v Brne
Ani sme si poriadne nestihli oddýchnuť po náročnom víkende v Rakúsku a už nás čakal dali závod v Brne. Išlo o druhý závod GT Sprint a druhy tohtoročný závod Ferrari Challenge. Tentoraz sa Patrik podelil v šprinte s Andrejom a Peťo nechal cely závod Coppa Shell Tomášovi a pôsobil len v pozícii pozorovateľa. Hneď ráno sa konal prvý závod Coppa Shell, kde Tomáš štartoval z pekného 9-teho miesta z celkového počtu 25 pretekárov. Tomáša sme tipovali najlepšie na prvú desiatku, kde už ozaj cítiť tvrdú celoeurópsku konkurenciu dlhoročnými skúsenosťami ošľahanými jazdcami, medzi ktorými sú minimálne rozdiely. No Tomáš nás opäť všetkých dokázal prekvapiť, kde prvý závod a vôbec svoj prvý závod Coppa Shell dokončil na úžasnom 4-tom mieste. Vedeli sme, že keby kvalifikáciu zajazdil trochu lepšie, tak kladne dosiahne aj na pódiové umiestnenie a o to viac sme sa všetci tešili na druhy závod, ktorý sa konal na druhy deň. Patrik s Andrejom si v sobotu zajazdili len voľný tréning a poobede kvalifikáciu. Patrik pod trénerovým vedením stále znižoval svoj čas na kolo. Andrej v kvalifikácii dokázal, že na Slovensku určite nemá konkurenciu a patri k najlepším aj na medzinárodnom poli, kde vyjazdil druhý najlepší čas celkovo a prvý v kategórii GT3. Dohodli sa, že prvý závod bude ako prvý štartovať Andrej a v polovici ho vystrieda Patrik. A druhý závod si svoje úlohy podlá pravidiel vymenia. Patrik sa musel  vyrovnať s faktom, že v prvom závode bude jazdiť na už zjazdených a nie veľmi obľúbených pneumatikách Hankook, čo mu na pohode určite nepridalo. V nedeľu ráno bol ako prvý na programe závod GT šprint. Andrej potvrdil úlohu jedného z najrýchlejších jazdcov celého stratového poľa a celý čas sa držal spolu s jeho českým kolegom Michaelom Vorbom na predných priečkach. Po drobných problémoch s radením (musíme ho to doučiť) sa pred neho Michael nakoniec dostal. Výmena jazdcov prebehla bez problémov a Patrik vyrazil na trať hneď za Lubom Jakubíkom. Bohužiaľ, po par úvodných kolách Patrik dostal hodiny, vyšiel mimo trať a už sa nedokázal svojpomocne vrátiť, čo preňho znamenalo koniec závodu. Možno za to mohla prílišná zodpovednosť, tréma z vysokej konkurencie, možno vnútorná nepohoda, ktorá sa stupňovala z časov, ktoré Patrik zajazdil a jeho nepohodu ešte znásobili, možno k tomu prispeli vyjazdene pneumatiky po Andrejovi a možno sa to malo udiať z úplne iného dôvodu…Každopádne aj toto sa stáva, treba s tým počítať a keď nič iné, ma Patrik aspoň skúsenosť navyše. Hlavné je, že sa autu a ani pilotovi nič nestalo. Patrikova zjavná nespokojnosť so svojim výkonom vyústila až do úvahy nezúčastniť sa druhého závodu. Našťastie to boli len prvotné emócie a Patrik pochopil, že nechať si v sebe negatívne dojmy až do ďalšieho preteku nie je dobrý nápad a neskôr potvrdil svoju účasť aj na druhom preteku. Hneď po závode GT šprint nasledoval druhy závod Coppa Shell pri ktorom chcel Tomáš minimálne zopakovať úspech z prvého závodu. Štartoval z tej istej línie ako v prvom závode, z 10-teho miesta, čiže šance na zopakovanie úspechu boli veľmi podobne. Akurát mal Tomáš trochu obavy z toho, že súperi ho už teraz poznajú a už si naňho budú dávať špeciálne pozor. Strát sa mu podaril a už po prvej zákrute bol na 5-tom mieste. No ešte v prvom kole sa stalo, čo si žiadny závodník nepraje a z boku do neho vo veľkej rýchlosti po nedobrzdení narazilo druhé auto, čo vyústilo do hodín. Tomáš mal nakoniec veľké šťastie, keď do jeho otočeného a nehybného auta nevrazil ešte niekto z ďalších 20 aut, ktoré ho obiehali. Tomáš sa však po tejto nehode nevzdal a aj napriek rozhodenej geometrii, pokrivenému disku a nefungujúcej trakcii a ABS sa nahnevaný a namotivovaný vydal z posledného miesta za čo najlepším výsledkom. Okrem záberov na auta z prvých pozícii sa kamery živého prenosu skoro neustále venovali Tomášovi, ktorý si nemilosrdne razil cestu vpred cez svojich súperov a podlá českých komentátorov, si ´Tomáš Kukučka doslova krájel své soupeře’. Tomáš za 30 minút predbehol neuveriteľných 16 áut a skončil na konečnom 9-tom mieste. Škoda toho kontaktu na začiatku. Bolo by zaujímavé vedieť ako by dopadol bez neho. Po niekoľkohodinovej prestávke sa na druhý závod a zároveň najočakávanejší závod víkendu pripravoval Andy a Paťo. Paťo vyštartoval prvý. Napriek enormnému psychickému tlaku, ktorý sprevádza strát každého preteku, Patrik sa navyše musel vyrovnávať s vlastnými negatívnymi pocitmi, ktoré ho sprevádzali od ranného nepodareného preteku. Dokázal to zahodiť za hlavu a v závode podával svoj najlepší výkon celého podujatia. Sile konštantne svoje najlepšie časy, zaostávajúc minimum za Ľubomírom Jakubíkom. Spokojný odovzdal auto Andymu po 30 minútach na najlepšej pozícii akú mohol dosiahnuť. Potom už nasledovala štandardne perfektná Andrejova jazda. Bohužiaľ, aj napriek výrazne lepším časom, ako mali jeho súperi, sa mu nepodarilo dostáť pred Corvettu, ktorá sa pred neho nešťastne zaradila po penalizácii prejazdom cez boxy a skončil na slušnom 9-tom mieste. Úžasný výsledok dosiahli naši kolegovia z RPD, Ľubo a Michael, kde dokončili závod na 3-tom mieste vo svojej kategórii. Aj napriek rozmanitým výsledkom a rôznym nečakaným problémom si myslím, že všetci členovia tímu Dino&Co odchádzali domov spokojní. Sme radi, že po upršanom Rakúsku sme si konečne užili závody v krásnom slnečnom počasí a hlavne na suchom povrchu. Závodne tímy, aj MenX a určite aj auta sa tešia, že si teraz 3 týždne oddýchnu pred nasledujúcim podujatím na Slovakia ringu. Ako vždy, veľká vďaka patri celému MenX tímu za bezproblémový a bezporuchový chod celých pretekov.